Login
💚 Welkom
Bloemist maar nog geen klant?
Geen bloemist maar wel fan van mooie bloemen? www.lokalerflorist.de
Login
Menu
Gepubliceerd op 02-01-2024
Auteur: Nienke

Klanten binden of boeien? 

Beleving, inspiratie, verrassen, verleiden! 

Tips en tricks van Lucas

Om klanten in uw bloemenwinkel te krijgen moet u tegenwoordig de strijd aangaan met andere type afzetkanalen. Niet in de laatste plaats met de supermarkt. Daar was tot een aantal jaren geleden nog geen sprake van. Zoals het ook met de groenteboer, bakker en slager is vergaan, zo gaat het ook met veel bloemenwinkels.  

Als bloemist heb je verschillende mogelijkheden om klanten te binden. Het verschil met supermarkten is de wijze waarop u als bloemist gespecialiseerd bent en hoe u de consument kunt verleiden. Uiteindelijk gaat het erom dat de bloemist met een goede toekomst, zich moet kunnen onderscheiden met vakkennis op een zeer breed terrein. De moderne bloemist is in staat om een beleving te creëren in de bloemenwinkel, informatie en adviezen te geven, kwaliteitsproducten te verkopen en een ruime keuze in assortiment bloemen, planten en accessoires te bieden. Daar proberen we ook als Heyl volop mee te helpen met onze webshop. Daarnaast is een bloemist vooral origineel en servicegericht.  

De meeste bloemisten zijn creatief van aard en weten als geen ander waar ze inspiratie moeten opdoen om de juiste beleving in de winkel te creëren. De een laat zich inspireren door de natuur. De ander door invloeden vanuit andere culturen, landen. Centraal hierbij staat het open staan voor invloeden van buiten de sector. De praktijk wijst uit dat consumenten best bereid zijn om meer te betalen voor een “beleving”.  

In de bloemenwinkel, maken we van een bosje “product” een bosje “beleving”. Bloemen hebben een grote expressiewaarde die we goed kunnen gebruiken, in combinatie met de factoren design en kleur. Zaken als dynamiek, liefde, puurheid, spiritualiteit kunnen ideeën geven voor sfeercreaties als exotisch, fris, romantisch of weldaad. Door deze zaken te vertalen in de winkel bent u op een andere manier bezig de consument te verleiden. Wanneer je dan ook nog eens trots, passie, ambachtelijkheid en vakmanschap uitstraalt heb je onderscheidend vermogen. Als Heyl proberen we u hierbij te helpen! 

Boeket overhandigen