Login
💚 Welkom
Bloemist maar nog geen klant?
Geen bloemist maar wel fan van mooie bloemen? www.lokalerflorist.de
Login
mobile-menu
Gepubliceerd op 29-02-2024
Auteur: Nienke

Heyl en Gebr. De Mooij: Een jaar vol samenwerkingen!

Alweer een jaar geleden heeft Heyl het lijnrijdersbedrijf Gebroeders De Mooij Valkenburg overgenomen. Op 27-01-2023 was de eerste mogelijkheid voor de klanten van Gebr. De Mooij om bij Heyl hun bestelling te plaatsen. Ondertussen zijn we een jaar verder en is dit een mooi moment om samen terug te kijken op het afgelopen jaar. Aan het woord Ton de Mooij (directie Gebr. De Mooij) en de ervaring van klanten over de overname en hun ervaringen bij Heyl. 

De voorbereidingen  

Vanwege veranderingen in de branche en stijgende transportkosten nam Gebr. De Mooij ruim een jaar geleden het besluit om te fuseren met Heyl, in hun ogen een grote speler met een breed assortiment en frequente bezorging. Wegens de overeenkomsten tussen beide bedrijven en de voordelen voor zowel klanten als medewerkers, werd het besluit genomen. Directie en vrijwel al het personeel van Gebr. De Mooij voegden zich bij het medewerkersbestand van Heyl.  

De eerste reactie die de klanten van Gebr. De Mooij gaven toen ze hoorde over de overname, was dat ze het erg jammer vonden en ze niet direct enthousiast waren. Maar uiteindelijk bij de definitieve overname ging het ruime klantbestand van Gebr. De Mooij mee naar Heyl! Met dank aan de goede begeleiding, de juiste en tijdige informatievoorziening en de persoonlijke bezoeken die de klanten naar aanloop van de overname kregen, geloofden ze in de samenwerking tussen Gebr. de Mooij en Heyl, en waren ze overtuigd om de overstap te maken en in het vervolg bij Heyl te bestellen.  

De start 

Vanaf 27-01-2023 konden de klanten voor het eerst een bestelling plaatsen in de webshop van Heyl. Voor een aantal klanten was het in het begin wel wennen. Van de producten live vanuit de vrachtwagen of in de hal kopen, naar het online inkopen op basis van productfoto’s inclusief de verpakkingseenheid en prijs. Maar Ton geeft aan dat het erg heeft geholpen dat alle klanten op tijd goed zijn geïnformeerd, ze al toegang hadden tot de webshop van Heyl, waardoor ze konden oefenen en dat ze, zeker in het begin tijdens de eerste paar bestellingen, op weg zijn geholpen. Ton vertelt: “Dat op weg helpen doen we tot de dag van vandaag nog steeds voor een aantal klanten, maar de meeste klanten hebben hun weg al helemaal gevonden.”  

Gebr. De Mooij

Ton vertelt ook dat veel klanten van Gebr. De Mooij nu regelmatig online bestellen bij Heyl. Als we vragen naar de ervaring van deze klanten over de overstap van het live inkopen vanuit de vrachtwagen, naar online inkopen in de webshop van Heyl, dan vertellen ze ons dat dit in het begin voor hen erg wennen was. Bij het direct uit de auto kopen konden ze de handel ook echt zien, dus wisten ze wat ze kochten, bij Heyl komt daar wat meer vertrouwen bij kijken. Ondertussen zijn de klanten helemaal gewend aan het concept en de systemen van Heyl. Bij het online inkopen hebben ze na verloop van tijd ervaren hoe makkelijk dat wel niet gaat en weten ze ook precies wat ze kopen en binnenkrijgen. De verwachtingen en de realisatie daarvan zijn helder. 

Verder vertelt Ton dat hij zelf vindt dat de overgang naar Heyl erg goed gelopen is. Dit komt volgens hem mede door het juist afstemmen van vraag en aanbod met de inkoopafdeling, de goede kwaliteit van de geleverde producten, de goede voorbereidingen en de begeleiding van het team van Heyl.  

Klantbeleving

De klanten van Gebr. De Mooij die nu bij Heyl bestellen zijn ondertussen alweer ruim 170 levermomenten verder. Al een jaar zijn ze onderdeel van Heyl en hebben ze hun eigen ervaringen en momenten met Heyl meegemaakt. Wat we voornamelijk terugkrijgen van de klanten is dat ze het aanbod geweldig vinden. Een super assortiment met veel diversiteit. Niet alleen bij de (snij)bloemen maar ook een geweldig aanbod in planten, trendartikelen en bloemistbenodigdheden. Daarbij zijn ze ook tevreden over de kwaliteit die ze ontvangen. Het kan altijd weleens voorkomen dat er een product niet helemaal in orde is, maar dit wordt samen met de klantenservice altijd naar tevredenheid opgelost. Wat ze daarnaast ook als zeer positief en als groot gemak ervaren is het bestellen van de Schleifen bij Heyl.  

Een klant vertelde ons: “Het assortiment bij Heyl is erg breed en alles is te vinden in de webshop. Niet alleen in bloemen en planten, maar ook in de toebehoren die wij als bloemist nodig hebben is er genoeg keus. Daarnaast levert Heyl altijd kwaliteit, ongeacht wat de prijs van het product is. Zelfs goedkopere artikelen zien er altijd mooi uit. En wat ik ook erg fijn vind is dat er altijd genoeg seizoen producten of exclusieve soorten in het assortiment zitten. Zo kan ik altijd weer wat nieuws proberen.” 

Niet alleen de ervaringen over het assortiment hebben we aan onze klanten gevraagd, maar ook wat ze vinden van het concept van Heyl. Eén van de gesproken klanten zegt hierover: “Ik vind het erg fijn dat er 3x per week besteld kan worden, en dat er zelfs op de zaterdagmorgen nog handel geleverd wordt. Perfect als je bijvoorbeeld wat mist. Dit is echt een extra toevoeging sinds ik bij Heyl ben gaan bestellen.” Een andere klant voegt hieraan toe: “Niet alleen het 3x bestellen per week is een fijne service, maar ook dat er met feestdagen zoals Valentijn en Kerst extra wordt gereden en er extra levermomenten zijn is super. En er is tijdens feestdagen ook de mogelijkheid om voor te bestellen voor een scherpe prijs en nog steeds top kwaliteit. Dat ontlast mij als bloemist heel erg tijdens deze drukke periodes en is erg fijn.” 

Bij Heyl heeft de klant de mogelijkheid om 3x per week tot 17:00 uur te bestellen en de handel is dan de volgende ochtend voor 07:00 uur geleverd in de winkel. Ook hier zijn de klanten erg over te spreken, dit kaart een gewaardeerde klant nog eens extra aan en zegt: “Het is super dat ik de deur niet meer uit hoef om inkopen te doen en de verse bloemen, planten en toebehoren direct in de winkel ontvang. Wanneer ik 's morgens mijn winkel open heb ik al mijn producten er al staan en kan ik meteen aan de slag!”  

Eén jaar later 

De tijd vliegt voorbij en Gebr. De Mooij is alweer meer dan een jaar onderdeel van Heyl. Ton heeft tijdens de persoonlijke Kerstbezoeken van zijn ‘oud’ klanten mogen vernemen dat ze vinden dat Heyl hun verwachtingen heeft overtroffen. Ze hadden niet gedacht dat het zo zou lopen en dat ze zo erg op Heyl kunnen rekenen. Ze zeggen dan ook dat ze erg tevreden zijn over het feit dat de ingekochte producten op tijd en met goede kwaliteit 's morgens in de winkel staat. En ook de prijzen en klantenservice worden als zeer positief ervaren.  

Eén van de klanten verteld hierover: “In het begin was ik vooral teleurgesteld dat Gebr. De Mooij ging stoppen en had ik helemaal geen verwachting van Heyl. Vooral omdat ik van live inkopen overging naar online inkopen. Dit vond ik lastig in het begin, ook omdat ik dit helemaal niet gewend was. Maar nu we een jaar verder zijn heeft Heyl mijn verwachtingen echt overtroffen. Ik kan altijd op ze rekenen en ben erg tevreden over het assortiment en de kwaliteit.” 

En ook over de klantenservice zijn de klanten erg te spreken. Zo kregen we van een klant te horen: “Als er een product helaas niet geleverd kan worden, dan word je altijd geïnformeerd. Daarbij zoekt Heyl altijd samen met je naar een oplossing als er iets is. Typerend voor de goede klantenservice die ze bieden.” 

Ton vertelt ook over zijn ervaring bij Heyl waar hij nu onderdeel van is: “Ondanks dat enkele klanten sceptisch waren zijn we nu een jaar verder en krijg ik steeds terug dat ze erg tevreden zijn. De klanten vinden het top om 3x per week te kunnen bestellen tot 17:00 uur en de andere morgen de handel 's morgens vroeg geleverd te krijgen. Daarbij bevallen ook de goede prijzen en de mogelijkheid om kleinere hoeveelheden te bestellen. Dit zijn een aantal voordelen die in het afgelopen jaar voor hun duidelijk zijn geworden. Veel klanten staan er ook nog steeds van te kijken dat Heyl dit allemaal mogelijk maakt en dat het zo goed gereld is, want bij onze klanten was kwaliteit echt een must.”  

En precies dit komt ook weer terug als we vragen aan de klant wat hun belangrijkste redenen zijn waarom ze Heyl zouden aanbevelen aan anderen; de 3x per week vroege leveringen in de ochtend, alles wordt goed verzorgd en geregeld, een groot assortiment, goede kwaliteit en veel aanbod met goede prijzen. 

Met een jaar vol samenwerking, succes en tevreden klanten, kijken we met trots terug op een geslaagde reis waarbij Gebr. De Mooij onderdeel is geworden van Heyl. En gezamenlijk kijken we vol vertrouwen uit naar de toekomst waarbij we nog veel tevreden klanten zullen bedienen!  

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen van Blumengroßhandel Heyl